چهارمین کمیته پیشگیری از اختلالات روانی و رفتارهای پرخطر ذیل طرح تقسیم کار ملی پیشگیری از آسیب های اجتماعی برگزار شد
به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، چهارمین کمیته پیشگیری از اختلالات روانی و رفتارهای پرخطر ذیل طرح تقسیم کار ملی پیشگیری از آسیب های اجتماعی با حضور نمایندگان دفتر امور اجتماعی فرهنگی استانداری، دفتر امور زنان و خانواده استانداری، آموزش و پرورش، بهزیستی، جمعیت هلال احمر، فرماندهی نیروی انتظامی، کمیته امداد امام خمینی (ره) ، دانشگاه ازاد اسلامی واحد سمنان، ورزش و جوانان، جهاد کشاوری ، سازمان پزشکی قانونی ، صدا و سیمای مرکز سمنان، تعاون و کار و رفاه اجتماعی و دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، در تاریخ بیست و نهم تیر ماه سال جاری در سالن امام جواد ( ع) ستاد مرکزی دانشگاه برگزار گردید.
در این کمیته ابتدا خانم میرمعصومی رئیس گروه سلامت روانی، اجتماعی وا عتیاد معاونت بهداشتی به تشریح برنامه عملیاتی پنج ساله پیشگیری از خودکشی با هدف 10 درصد کاهش موارد اقدام و فوت ( 1401 لغایت 1405) و تحلیل آماری موارد فوت و اقدام به خودکشی در استان طی سه سال اخیر پرداخت.
سپس خانم صفایی معاون محترم پیشگیری از آسیبهای اجتماعی دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان، ضمن تاکید بر اهمیت موضوع پیشگیری از خودکشی بر اقدام محور بودن فعالیتهای انجام شده توسط ادارات، نکاتی در خصوص ضرورت بروز رسانی اطلاعات موارد اقدام و فوت ناشی از خودکشی با همکاری پزشکی قانونی و سایر ادرات دارای مراکز مشاوره ارائه نمود.
در ادامه نیزآقای مهندس دارائی معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه ضمن بیان نکاتی در خصوص اهمیت و ضرورت اجرای برنامه پیشگیری از خودکشی در استان، بر همکاری موثر استانداری و سایر نهادهای متولی جهت نتیجه بخش بودن مداخلات تاکید نمود و خواستار ارسال مشکلات موجود و پیشنهادات اجرایی هریک از دستگاه ها به دبیرخانه کمیته به منظور جمع بندی و طرح در کارگروه استانداری، شد.
در پایان نیز هر یک از مدعوین به بیان راهکارهایی در خصوص اجرای هرچه بهتر برنامه پیشگیری از خودکشی پرداختند